Denis Marciniak
minimalnie
Published in
3 min readMay 28, 2015

--

Beautiful Beer

Dzieci rewolucji piwnej.

Rewolucja piwna sprawiła, iż nie tylko na całym świecie
zaczęto warzyć coraz to nowe style o ciekawych i nie spotykanych do tej pory
smakach i aromatach. Rewolucja piwna sprawiła, że jej dzieci czyli piwa
rzemieślnicze z małych niekontraktowych browarów zostały upiększone
niesamowitymi etykietami. Szata graficzna, minimalizm oraz zmyślne hasła
ukazane na etykietach piw sprawiają, że browary stają się nie lada gratką dla
tak zwanych birofilów (osób kolekcjonujących wszystko co związane z tym
trunkiem), ale także stają się coraz bardziej popularne w kręgach zwykłych
smakoszy i osób które zaczynają poznawać świat piwa i wpadają w szpony
rewolucji która narodziła się w Stanach Zjednoczonych co dziwniejsze uznawanych
za stolice słabego piwa. Tradycja browarnictwa sprzed prohibicji w USA
powróciła w latach 70 i od tego czasu na całym świecie zaczęła zmieniać
podejście do piwa.
Oto kilka przykładów pięknych etykiet na butelki które
zostały wyróżnione przez portal ohbeautifulbeer.com

High Seas Brewing
Co.
To autorski projekt Brennana Gleasona
studenta z Kanady. Który za pomocą żeglarskich
motywów gry słownej w oparciu z połączeniem z rodzajami piwa był w
stanie stworzyć zestaw niezapomnianych butelek spójnych i tożsamość jedyną w
swoim rodzaju.

Szwedzki Browar Omnipollo Brewery
również może pochwalić się piwami upiększonymi wspaniałymi etykietami. Jednym z
najlepszych projektów jest piwo Fatamorgana Imperial IPA z etykietą Karla
Grandina. Etykiety browaru Omnipollo są proste i działają na wyobraźnie
konsumenta. omnipollo.com

Kolejne kanadyjskie piwo z browaru
Longwood Brewery, Russian Imperial Stout. Etkieta została zaprojektowana przez
agencje kreatywną Hired Guns Creative, zajmującą się tworzeniem desingerskiej
grafiki do alkoholi. Nazwa piwa i etykieta jest grą słowną rosyjskiej satelity
i stylu w którym zostało uwarzone piwo.
hiredgunscreative.com

Autorem wpisu jest Dariusz Andrzejczak

Od siebie dodam informację o etykietach piwa ze zdjęcia głównego. Zostały zaprojektowane przez szwedzkie studio projektowe Bedow dla duńskiego browaru Mikkeller. Powstały cztery wersje etykiet, na każdą z pór roku. Po wyjęciu piwa z lodówki obrazek na etykiecie zmienia się. Zdjęcie główne przedstawia wiosnę i po ogrzaniu butelki płatek śniegu zamienia się w słońce.

Pozostałe etykiety limitowanej serii prezentują się tak:

Lato,

Jesień,

Zima.

--

--